Форма для відправки листа редактору
Додати запис
Коментар адміністратора
БЕЗПЕРЕЧНО! Я ТАК І ЗРОБЛЮ.З ПОВАГОЮ,ПАВЛО КАТУНІН.
Коментар адміністратора
ШАНОВНА ПАНІ! ВАШ ЛИСТ ПЕРЕДАНО У РЕДАКЦІЮ ЧАСОПИСУ "ПОЗАКЛАСНИЙ ЧАС" ДЛЯ РЕДАГУВАННЯ...З ПОВАГОЮ, ПАВЛО КАТУНІН
Коментар адміністратора
ШАНОВНА ПАНІ! НА ЖАЛЬ, МИ НЕ ЗБЕРІГАЄМО ЕЛЕКТРОНІ КОПІІ НАШИХ ВИДАНЬ...ЗВЕРНІТЬСЯ ДО ГОЛОВНОГО РЕДАКТОРА ГАЛИНИ ДАВИДОВОІ ПО ТЕЛЕФОНУ - 044 5029121 -МОЖЛИВО,ВОНА ВАМ ДОПОМОЖЕ...З ПОВАГОЮ,ПАВЛО КАТУНІН.
Коментар адміністратора
Ніяких особливих вимог для авторів ми не висуваємо!Аби творчий доробок був цікавим, змістовним,потрібний Вашим колегам.Надсилайте на електрону адресу,чи поштою (є в кожному числі) і....З повагою, Павло Катунін.
Коментар адміністратора
Гарантировать Вам то, что Ваш урок будет напечатан, я, к сожалению, не могу. Это - дело редактора Софии Шевчук. А вот по поводу: куда отправить конспект Вашего урока, могу посоветовать три варианта: по обычной почте - адрес есть в каждом журнале, по электронной почте - osvita@ukr.net -, принести или передать кем- то в редакцию.С уважением, Павел Катунин.
Коментар адміністратора
ДУЖЕ ЗДИВОВАН ВАШИМ ЗАПИТАННЯМ...ДЕКІЛЬКА ХВИЛИН ТОМУ Я САМЕ ПЕРЕГЛЯДАВ ЦЕ ВІКОНЦЕ НА САЙТІ І ВСЕ ЧУДОВО ВІДКРИЛОСЯ..ПОПРОБУЙТЕ, ПРОПОНУЮ, ІЩЕ РАЗ І ВИ В ЦЬОМУ ПЕРЕСІВДЧИТЕСЬ...З ПОВАГОЮ,ПАВЛО КАТУНІН.
Коментар адміністратора
НАПРИКІНЦІ ГРУДНЯ,ПОЧАТКУ СІЧНЯ РОКУ МИ ПІДВОДИЛИ ПІДСУМКИ РЕДАКЦІЙНИХ КОНКУРСІВ 2014 РОКУ.З РЕЗУЛЬТАТАМИ ВИ ПОЗНАЙОМИТИСЯ У ЛЮТНЕВИХ НОМЕРАХ НАШИХ ВИДАНЬ І В ПЕРШИХ ЧИСЛАХ ЛЮТОГО - НА САЙТІ.В ТИХ ЖЕ НОМЕРАХ І ТИХ ЖЕ ЧИСЛАХ МИ РОЗМІСТИМО ІНФОРМАЦІЮ ПРО НОВІ КОНКУРСИ ВИДАВНИЦТВА.СПОДІВАЄМОСЯ,ВОНИ ВАС ЗАЦІКАВЛЯТЬ...КРІМ ТОГО,НА ПЕРШІЙ СТОРІНЦІ САЙТУ ОПУБЛІКОВАНИ УМОВИ НАШОГО НОВОГО КОНКУРСУ "МІЙ РІДНИЙ КРАЙ",У ЯКОМУ ВИ ТАКОЖ МОЖЕТЕ ВЗЯТИ УЧАСТЬ...З ПОВАГОЮ,ПАВЛО КАТНІН
Коментар адміністратора
ВСІ ПЕРЕМОЖЦІ ТА ЛАУРЕАТИ НАШИХ КОНКУРСІВ ВІДЗНАЧАЮТЬСЯ РЕДАКЦІЄЮ...МАБУТЬ ТРАПИЛАСЯ ЯКАСЬ ПРИКРА ПОМИЛКА...ВИБАЧАЮСЬ...НЕГАЙНО ДАМ ДОРУЧЕННЯ РОЗІБРАТИСЯ І ПОВІДОМИТИ ВАМ ПРИЧИНИ ЗАТРИМКИ ВИНАГОРОДИ...ВИБАЧАЮСЯ ЗА ТИХ, ХТО ДОПУСТИВ ТАКУ НЕУВАЖНІСТЬ...З ПОВАГОЮ, ПАВЛО КАТУНІН.
Коментар адміністратора
ШАНОВНА ПАНІ,ГАЛИНО! ПІДСУМКИ ЦЬОГО КОНКУРСУ ПІДВЕДЕНІ.З ЙОГО РЕЗУЛЬТАТАМИ ВИ ЗМОЖЕТЕ ОЗНАЙОМИТИСЯ У ЛЮТНЕВОМУ НОМЕРІ ЧАСОПИСУ...У ЦЬОМУ Ж НОМЕРІ, А ТАКОЖ, У БЕРЕЗНЕВОМУ І КВІТНЕВОМУ НОМЕРАХ ЖУРНАЛУ ДРУКУВАТИМУТЬСЯ КРАЩУ ТВОРЧІ ДОРОБКИ УЧАСНИКІВ КОНКУРСУ.З ПОВАГОЮ, ПАВЛО КАТУНІН.

Марія
П'ятниця, 20 лютого 2015
Підсумки конкурсу.
Добрий день!Скажіть будь ласка, коли будуть підбиті підсумки конкурсу "Сучасна бібліотека - яка вона?..."?
Вікторія Косяк
Четвер, 19 лютого 2015
уточнення
Шановний пан Павло,дай будь ласка відповідь чи є можливість матеріал із статевого розвитку дошкільників передати на розгляд у часопис Бібліотечка вихователя дитячого садка. Я вихователь - методист дитсадка і до позакласної роботи не маю відношення. Тим більше наш садочок виписує вже багато років саме БВДС.

БЕЗПЕРЕЧНО! Я ТАК І ЗРОБЛЮ.З ПОВАГОЮ,ПАВЛО КАТУНІН.
Вікторія Косяк
Четвер, 19 лютого 2015
статеве виховання дошкільнят
Вихователь – методист ДНЗ (я/с) №2 «Сонечко» зіньківської міської ради Полтавської області Вікторія Косяк
Сексуальне здоров’я дитини – одна з важливих сторін гармонійного розвитку особистості. І про нього необхідно піклуватися з раннього дитинства. Після усвідомлення того факту, що всі люди різні, настає пора гострих запитань. І тут багато батьків і, навіть педагогів, заходять у глухий кут, не знаючи, як вийти з такого становища.
Дитячих запитань не варто лякатися, від такту дорослих залежить, чи будуть отриманні знання сприйняті як щось природне, належне або набудуть забарвлення чогось соромітницького, забороненого.
Заняття із статевого виховання (середня група).
Тема: «Хлопчики і дівчатка: два різних світи».
Мета. Закріпити знання дітей про те, що кожен живий організм породжує подібних собі. Спрямувати увагу дітей на те, що дітей народжує мама у пологовому будинку. Продовжувати формувати у вихованців валеологічно – статеву свідомість, реалістичне розуміння статевої диференціації ( люди поділяються на чоловіків і жінок, відрізняються один від одного статевими органами, ім’ям, одягом, захопленням, вдачею, віком, професіями тощо). Формувати правильне розуміння ролі чоловіка і ролі жінки у суспільстві. Розширити знання дітей про сім’ю, її склад, взаємини в сім’ї. Підвести дітей до усвідомлення того, що у кожного ***а сім’ї, навіть, у маленьких дітей, є власні обов’язки. Розвивати уявлення про себе та інших людей, мовлення, пізнавальні можливості. Задовольнити дитячу допитливість. Виховувати самоповагу, делікатність, довіру, відвертість, позитивне ставлення до обох статей.
Обладнання: аудіо запис;
Демонстраційний: ляльки (хлопчик, дівчинка), зображення професій; зображення вагітної жінки, немовля з пуповиною.
роздатковий м-л: силуети дівчинки, хлопчика, одягу; іграшки для хлопчиків і дівчаток, ***ів родини різного віку; картки моделей родини, обов’язки дорослих в родині, обов’язки дитини; фішки.
Вихователь. Радо із весною хочу вас вітати!
Бо весна усе пробуджує і родить, ростить, ліліє, до тепла веде… С першими сонячними промінцями з’являться на світ квіти і різні рослини, пташенята, кошенята, рибки, комахи… Я сказала «з’являться», а ви поясніть яким чином? Можливо за допомогою чарівної палички? (НІ)
Вихователь. Із чого виростають квіти? (із насіннячка).
А якщо в мене є насіння квітів ромашки, чи виросте у мене за моїм бажанням береза? ( ні, бо у кожної рослини – своє насіннячко. А з насіннячка - мами може вирости тільки рослинка-дитинка, схожа на свою маму. )
Рослини з’являються на світ з насіння. А як з’являються на світ рибки? (Рибка-мама відкладає у затишному містечку ікру. Ікра – це маленькі кульки-насіннячка, усередині кожної ікринки росте маленька рибка. Коли кульки лопаються, на світ з’являються мальки – рибчини дітки.)
Незабаром птахи веселим щ***ом звеселятимуть нас і рятуватимуть дерева від комах – шкідників… А чи знаєте ви, як птахи народжуються на світ? ( Птахи вилуплюються із яйця. Мама-пташка відкладає яйця, і потім довго сидить і гріє їх своїм теплом. Усередині кожного яйця починає рости малюк-пташеня. Тоді малюк дзьобиком розбиває шкарлупочку яйця і виходить до мами)
А звідки беруться тварини? Чи знаєте ви, як з’являються на світ, наприклад, кошенята і цуценята, зайченята, ведмежата, телята? ( Малюки ростуть усередині мами, там їм тепло і зручно. Кожна мама народжує своїх малюків. Мама-кішка і мама-собака годують своїх малюків молочком. Мами тваринок звуться – самицями, а тати – самцями)
Чи знаєте ви, як з’являються на світ хлопчики і дівчатка?
Можливо, діти народжуються на світ з маленьких ікринок? Як рибки? (НІ)
А може діти вилуплюються як пташки з яєць? (НІ) А може малюків приносить лелека? (НІ)
А може, малята продаються у магазині? (НІ) Може, синочок або донечка – це новорічний подарунок, який Дід Мороз кладе під ялинку? (НІ) Можливо, дітей знаходять у капусті? (НІ)
Ну звісно НІ. Ці відповіді придумали дорослі для маленьких дітей. А ви вже великі і знаєте, що це не так. А як? (Маленькі діти народжуються у своїх мами й тата. Малюк починає рости у мами в животі і народжується у пологовому будинку)
Вірно. І це Велика радість для родини. Батьки народжують дитину, щоб любити її і ростити, щоб піклуватися про неї і виростити її доброю та розумною. Кожен із вас – це здійснена мрія ваших батьків! Бо ще задовго до того, як ви народилися, тата і мами мріяли про вас, думали і вже любили особливою любов’ю, більш за все на світі.
(Вихователь показує ілюстрацію із зображенням ембріона з пуповинлою):
Всі дев’ять місяців усередині мами малюку було затишно. Він харчувався і дихав через цю трубочку, яка називається пуповина. Коли дитина народилася, вона сама дихатиме і сама їсть, тому пуповина їй більше не потрібна. Лікарі акуратно перерізують пуповину і зав’язують її. Якщо ви подивитеся на свій животик, то побачите, що у кожного з вас теж є пупок. Це все, що залишилося від трубки − пуповини. Скажіть, а можуть діти народитися у дітей? (НІ. Діти народжуються у дорослих людей)
• фонограма плачу дитини.
Чуєте, діти, Ось так кричить людина, яка нещодавно народилася. Ви всі теж так кричали. (Занести колиску з немовлятами)
У цих діточок є тато і мама. Вони дозволили мені не надовго взяти малюків до нашого садочка.
Подивіться, які вони гарнесенькі. Схожі між собою. Що у них однакове? (голова, ручки, ніжки, тулуб). А чим ці малюки відрізняються?( статевими органами). Так. У хлопчиків статеві органи зовнішні (це ті органи, які можна побачити зовні і називаються вони пеніс). У дівчаток – внутрішні статеві органи. Розташовані всередині людського тіла, тому ми не можемо їх побачити. І називаються – піхва.)
Так люди поділяються на чоловіків і жінок, а діти – на хлопчиків і дівчаток. Кожна людина носить ім’я, яким її назвуть. Ім’я – це слово, з яким людина не розлучається ніколи.. У кожного із нас найкраще ім’я. А яким іменем можна назвати цього хлопчика? (чоловічі імена).
А тепер давайте вигадаємо ім’я для дівчинки. (жіночі імена).
Чоловіки і жінки, хлопчики і дівчатка відрізняються один від одного і за вдачею.
Якими бувають хлопчики, чоловіки? (сміливими, сильними, міцними, здоровими).
А якими бувають дівчатка, жінки? (красиві, ніжні, турботливі, добрі)
Обидві статі чоловіча і жіноча однаково важливі. Адже якби не було чоловіків, то хіба були б такі гарні зведені міста та селища, прокладені залізниці, збудовані кораблі. А якби не було жінок хіба виросли б такі прекрасні квіти, які прикрашають світ, чи з’явився б затишок в оселі, смачненький обід?
Я поспішу повернути малюків до мами і тата, бо їм настав час поїсти, поспати.
Родина – це одна з найважливіших речей у світі. Більшість дітей живуть разом зі своєю родиною. Але родини бувають різні. Діти живуть з батьками, які одружені, а іноді й ні. Є пари, які після певного часу розлучаються і тоді діти живуть або з мамою, або з татом. Діти можуть жити зі своїми бабусею та дідусем. Якісь родини можуть бути дуже маленькими, наприклад мати й син. Інші, навпаки, дуже великими: батьки, багато дітей, бабусі та дідусі. Існують різні родини, але всі вони дуже схожі тим, що батьки піклуються про своїх дітей, тому що лю***ть їх.
На цьому столі є різні зображення родин. Роздивіться картинки, поміркуйте з ким ви живете і оберіть відповідну картку.
Д/г « Обери модель родини» (діти обирають картку і озвучують її).
Граючи у різні ігри, дитина готується до дорослого життя. Уявляє себе майстром. Майстер – це людина, яка вміє щось робити добре. Такі люди прикрашають наше життя. Добре, коли кожен із вас може сказати про себе: « Я – вмілий, ст***нний, самостійний». Професії також можна поділити на такі, які більше притаманні жінкам, або тільки чоловікам. А є такі, які опановують і мужні чоловіки, і тендітні жінки. Прошу вас визначити кому належить займатися певною справою.
Д/г «Професії» (зображення чоловіка і жінки, професій. Дитина називає професію і відносить картинку до жінки або до чоловіка. 20 шт. (художниця, клоун, гімнастка, перукарка, космонавт, швачка, моряк, пожежник, продавець, міліціонер, вихователь, двірник, праля, вчитель, лікар)
А з***з прошу відгадати загадки. У них грають рими у піжмурки.
• Лю***ть всі вони смачненьке, одягти платтячко гарненьке.
Щебечуть цілий день, мов горобчики, відгадайте, хто вони…. (ні, не хлопчики, а дівчатка)
• Бігати, стрибати, пустувати, щось із татом будувати.
У «войнушку» пограти дуже лю***ть … ( хлопчики)
По зовнішньому вигляду можна багато розповісти про людину.
ІЛЮСТРАЦІЯ ХЛОПЧИКА І ДІВЧИНКИ.
Зверніть увагу на ілюстрацію в моїй руці. Що можна розказати про цього хлопчика?
Дитина. Хлопчик цей – спортсмен чудовий, завжди сильний і бадьорий.
Вміло він м’яча ганяє, швидко бігає, стрибає.
Вийде він на стадіон – кажуть: «Справжній чемпіон!»
А що можна сказати дивлячись на цю дівчинку?
Дитина. Дівчинка ця рано встала, своє ліжечко прибрала,
Сонцю ясному всміхнулась, вмилася та одягнулась.
Причесала чепурушка свої кучері за вушка.
І охайна та чистенька вийшла у садок раненько.
Чоловіки і жінки по-різному вдягаються, мають різні захоплення.
Пропоную дівчаткам підібрати одяг для дітей різної статі.
Д / гра « Обери одяг». На столах є зразки різного одягу.
А тим часом, хлопчики оберуть для наших малюків (хлопчику і дівчинці) іграшки-подарунки.
Д/г «Іграшки для хлопчика, іграшки для дівчинки».
Любі діти. Чоловіки – опора сім’ї . На їх плечі лягає найважливіша, найвідповідальніша праця. чоловік повинен бути сильним і дужим. А на жінку покладена найважливіша у світі місія - продовження людського роду. Від жінки залежить, чи буде оселя затишна, а діти добре доглянуті. І щоб так добре було у наших родинах, тато і мама виконують різну роботу по господарству.
Будь ласка на блакитній картці коричневими фішками позначте, що робить мама вдома, а зеленими – тато.
Д/гра « Обов’язки родини»
Всі ми дружно живемо, піклуємося один про одного. Ви теж повинні піклуватися про своїх близьких, допомагати їм у міру своїх сил. Розгляньте малюнки на зеленій картці і квадратними фішками познач ті обов’язки, які ти виконуєш вдома.
Д/г « Як ти допомагаєш вдома?»
По виразу обличчя людини ми можемо з’ясувати її настрій. А з яким настроєм допомагаєте вдома ви?
Уявіть ситуацію. Мама гукає вас: «Синочок прибери будь ласка посуд зі столу».
А що відповість Синочок ( « З радістю!»)
Донечко, склади будь ласка речі в шафу. (з радістю)
Дитина. Сів мій тато до стола.
Я вечерю подала.
Засміявсь татусь до мене:
АХ, хазяєчка мала!
Працьовита в нас сім’я, отака росту і я.
Недаремно каже мама:
Помічниця ж ти моя!
Дитина. Ми мужчини - тато й я.
І робота в нас своя:
Ремонтуємо замки, забиваємо гвіздки.
Тук, тук, тук молоток - і забили ми гвіздок.
Ми мужчини тато й я. І робота в нас своя:
Допоможем мамі ми, посуд змиємо самі.
От ми які з татом вдвох помічники!
Родина, діти, це ми, наші батьки, бабусі, дідусі., братики та сестрички. Візьміть у руки зображення ***ів родини і викладіть від лівої руки від найстаршого до найменшого ***а родини.
Д/г « Виклади родину за віком»
Назвіть найстарших за віком. (бабуся, дідусь)
Тепер назвіть молодших за них. (тато, мама)
А хто в родині найменші? (хлопчик, дівчинка)
Назвіть, будь ласка тих, хто є чоловічої статі. (дід, тато, хлопчик)
Хто у вашій родині має жіночу стать? (бабуся, мама, доня)
Хто ти для мами з татом? (синочок, донечка)
Хто ти для бабусі і дідуся? ( онук, онучка).
А тепер прошу вас вийти на килим . Праворуч від мене нехай стануть дівчатка, а ліворуч хлопчики.. Я вам загадаю останню загадку на сьогодні про найважливішу людину на Землі.
Ця людина - поки що дитина, але вона дуже добра і хороша дитина, завжди намагається допомогти іншим, дуже ст***нна в різних справах. Вона завжди радіє, коли може бути корисною і потрібною для мами, тата, мене і своїх друзів.
Як ви гадаєте, хто ця дитина? Назвіть ім’я цієї дитини. (діти називають себе)
Так. Ви найважливіші і прекрасні. Я вас дуже люблю. Ви – скарб України.
Пісня «Діти України».
Сексуальне здоров’я дитини – одна з важливих сторін гармонійного розвитку особистості. І про нього необхідно піклуватися з раннього дитинства. Після усвідомлення того факту, що всі люди різні, настає пора гострих запитань. І тут багато батьків і, навіть педагогів, заходять у глухий кут, не знаючи, як вийти з такого становища.
Дитячих запитань не варто лякатися, від такту дорослих залежить, чи будуть отриманні знання сприйняті як щось природне, належне або набудуть забарвлення чогось соромітницького, забороненого.
Заняття із статевого виховання (середня група).
Тема: «Хлопчики і дівчатка: два різних світи».
Мета. Закріпити знання дітей про те, що кожен живий організм породжує подібних собі. Спрямувати увагу дітей на те, що дітей народжує мама у пологовому будинку. Продовжувати формувати у вихованців валеологічно – статеву свідомість, реалістичне розуміння статевої диференціації ( люди поділяються на чоловіків і жінок, відрізняються один від одного статевими органами, ім’ям, одягом, захопленням, вдачею, віком, професіями тощо). Формувати правильне розуміння ролі чоловіка і ролі жінки у суспільстві. Розширити знання дітей про сім’ю, її склад, взаємини в сім’ї. Підвести дітей до усвідомлення того, що у кожного ***а сім’ї, навіть, у маленьких дітей, є власні обов’язки. Розвивати уявлення про себе та інших людей, мовлення, пізнавальні можливості. Задовольнити дитячу допитливість. Виховувати самоповагу, делікатність, довіру, відвертість, позитивне ставлення до обох статей.
Обладнання: аудіо запис;
Демонстраційний: ляльки (хлопчик, дівчинка), зображення професій; зображення вагітної жінки, немовля з пуповиною.
роздатковий м-л: силуети дівчинки, хлопчика, одягу; іграшки для хлопчиків і дівчаток, ***ів родини різного віку; картки моделей родини, обов’язки дорослих в родині, обов’язки дитини; фішки.
Вихователь. Радо із весною хочу вас вітати!
Бо весна усе пробуджує і родить, ростить, ліліє, до тепла веде… С першими сонячними промінцями з’являться на світ квіти і різні рослини, пташенята, кошенята, рибки, комахи… Я сказала «з’являться», а ви поясніть яким чином? Можливо за допомогою чарівної палички? (НІ)
Вихователь. Із чого виростають квіти? (із насіннячка).
А якщо в мене є насіння квітів ромашки, чи виросте у мене за моїм бажанням береза? ( ні, бо у кожної рослини – своє насіннячко. А з насіннячка - мами може вирости тільки рослинка-дитинка, схожа на свою маму. )
Рослини з’являються на світ з насіння. А як з’являються на світ рибки? (Рибка-мама відкладає у затишному містечку ікру. Ікра – це маленькі кульки-насіннячка, усередині кожної ікринки росте маленька рибка. Коли кульки лопаються, на світ з’являються мальки – рибчини дітки.)
Незабаром птахи веселим щ***ом звеселятимуть нас і рятуватимуть дерева від комах – шкідників… А чи знаєте ви, як птахи народжуються на світ? ( Птахи вилуплюються із яйця. Мама-пташка відкладає яйця, і потім довго сидить і гріє їх своїм теплом. Усередині кожного яйця починає рости малюк-пташеня. Тоді малюк дзьобиком розбиває шкарлупочку яйця і виходить до мами)
А звідки беруться тварини? Чи знаєте ви, як з’являються на світ, наприклад, кошенята і цуценята, зайченята, ведмежата, телята? ( Малюки ростуть усередині мами, там їм тепло і зручно. Кожна мама народжує своїх малюків. Мама-кішка і мама-собака годують своїх малюків молочком. Мами тваринок звуться – самицями, а тати – самцями)
Чи знаєте ви, як з’являються на світ хлопчики і дівчатка?
Можливо, діти народжуються на світ з маленьких ікринок? Як рибки? (НІ)
А може діти вилуплюються як пташки з яєць? (НІ) А може малюків приносить лелека? (НІ)
А може, малята продаються у магазині? (НІ) Може, синочок або донечка – це новорічний подарунок, який Дід Мороз кладе під ялинку? (НІ) Можливо, дітей знаходять у капусті? (НІ)
Ну звісно НІ. Ці відповіді придумали дорослі для маленьких дітей. А ви вже великі і знаєте, що це не так. А як? (Маленькі діти народжуються у своїх мами й тата. Малюк починає рости у мами в животі і народжується у пологовому будинку)
Вірно. І це Велика радість для родини. Батьки народжують дитину, щоб любити її і ростити, щоб піклуватися про неї і виростити її доброю та розумною. Кожен із вас – це здійснена мрія ваших батьків! Бо ще задовго до того, як ви народилися, тата і мами мріяли про вас, думали і вже любили особливою любов’ю, більш за все на світі.
(Вихователь показує ілюстрацію із зображенням ембріона з пуповинлою):
Всі дев’ять місяців усередині мами малюку було затишно. Він харчувався і дихав через цю трубочку, яка називається пуповина. Коли дитина народилася, вона сама дихатиме і сама їсть, тому пуповина їй більше не потрібна. Лікарі акуратно перерізують пуповину і зав’язують її. Якщо ви подивитеся на свій животик, то побачите, що у кожного з вас теж є пупок. Це все, що залишилося від трубки − пуповини. Скажіть, а можуть діти народитися у дітей? (НІ. Діти народжуються у дорослих людей)
• фонограма плачу дитини.
Чуєте, діти, Ось так кричить людина, яка нещодавно народилася. Ви всі теж так кричали. (Занести колиску з немовлятами)
У цих діточок є тато і мама. Вони дозволили мені не надовго взяти малюків до нашого садочка.
Подивіться, які вони гарнесенькі. Схожі між собою. Що у них однакове? (голова, ручки, ніжки, тулуб). А чим ці малюки відрізняються?( статевими органами). Так. У хлопчиків статеві органи зовнішні (це ті органи, які можна побачити зовні і називаються вони пеніс). У дівчаток – внутрішні статеві органи. Розташовані всередині людського тіла, тому ми не можемо їх побачити. І називаються – піхва.)
Так люди поділяються на чоловіків і жінок, а діти – на хлопчиків і дівчаток. Кожна людина носить ім’я, яким її назвуть. Ім’я – це слово, з яким людина не розлучається ніколи.. У кожного із нас найкраще ім’я. А яким іменем можна назвати цього хлопчика? (чоловічі імена).
А тепер давайте вигадаємо ім’я для дівчинки. (жіночі імена).
Чоловіки і жінки, хлопчики і дівчатка відрізняються один від одного і за вдачею.
Якими бувають хлопчики, чоловіки? (сміливими, сильними, міцними, здоровими).
А якими бувають дівчатка, жінки? (красиві, ніжні, турботливі, добрі)
Обидві статі чоловіча і жіноча однаково важливі. Адже якби не було чоловіків, то хіба були б такі гарні зведені міста та селища, прокладені залізниці, збудовані кораблі. А якби не було жінок хіба виросли б такі прекрасні квіти, які прикрашають світ, чи з’явився б затишок в оселі, смачненький обід?
Я поспішу повернути малюків до мами і тата, бо їм настав час поїсти, поспати.
Родина – це одна з найважливіших речей у світі. Більшість дітей живуть разом зі своєю родиною. Але родини бувають різні. Діти живуть з батьками, які одружені, а іноді й ні. Є пари, які після певного часу розлучаються і тоді діти живуть або з мамою, або з татом. Діти можуть жити зі своїми бабусею та дідусем. Якісь родини можуть бути дуже маленькими, наприклад мати й син. Інші, навпаки, дуже великими: батьки, багато дітей, бабусі та дідусі. Існують різні родини, але всі вони дуже схожі тим, що батьки піклуються про своїх дітей, тому що лю***ть їх.
На цьому столі є різні зображення родин. Роздивіться картинки, поміркуйте з ким ви живете і оберіть відповідну картку.
Д/г « Обери модель родини» (діти обирають картку і озвучують її).
Граючи у різні ігри, дитина готується до дорослого життя. Уявляє себе майстром. Майстер – це людина, яка вміє щось робити добре. Такі люди прикрашають наше життя. Добре, коли кожен із вас може сказати про себе: « Я – вмілий, ст***нний, самостійний». Професії також можна поділити на такі, які більше притаманні жінкам, або тільки чоловікам. А є такі, які опановують і мужні чоловіки, і тендітні жінки. Прошу вас визначити кому належить займатися певною справою.
Д/г «Професії» (зображення чоловіка і жінки, професій. Дитина називає професію і відносить картинку до жінки або до чоловіка. 20 шт. (художниця, клоун, гімнастка, перукарка, космонавт, швачка, моряк, пожежник, продавець, міліціонер, вихователь, двірник, праля, вчитель, лікар)
А з***з прошу відгадати загадки. У них грають рими у піжмурки.
• Лю***ть всі вони смачненьке, одягти платтячко гарненьке.
Щебечуть цілий день, мов горобчики, відгадайте, хто вони…. (ні, не хлопчики, а дівчатка)
• Бігати, стрибати, пустувати, щось із татом будувати.
У «войнушку» пограти дуже лю***ть … ( хлопчики)
По зовнішньому вигляду можна багато розповісти про людину.
ІЛЮСТРАЦІЯ ХЛОПЧИКА І ДІВЧИНКИ.
Зверніть увагу на ілюстрацію в моїй руці. Що можна розказати про цього хлопчика?
Дитина. Хлопчик цей – спортсмен чудовий, завжди сильний і бадьорий.
Вміло він м’яча ганяє, швидко бігає, стрибає.
Вийде він на стадіон – кажуть: «Справжній чемпіон!»
А що можна сказати дивлячись на цю дівчинку?
Дитина. Дівчинка ця рано встала, своє ліжечко прибрала,
Сонцю ясному всміхнулась, вмилася та одягнулась.
Причесала чепурушка свої кучері за вушка.
І охайна та чистенька вийшла у садок раненько.
Чоловіки і жінки по-різному вдягаються, мають різні захоплення.
Пропоную дівчаткам підібрати одяг для дітей різної статі.
Д / гра « Обери одяг». На столах є зразки різного одягу.
А тим часом, хлопчики оберуть для наших малюків (хлопчику і дівчинці) іграшки-подарунки.
Д/г «Іграшки для хлопчика, іграшки для дівчинки».
Любі діти. Чоловіки – опора сім’ї . На їх плечі лягає найважливіша, найвідповідальніша праця. чоловік повинен бути сильним і дужим. А на жінку покладена найважливіша у світі місія - продовження людського роду. Від жінки залежить, чи буде оселя затишна, а діти добре доглянуті. І щоб так добре було у наших родинах, тато і мама виконують різну роботу по господарству.
Будь ласка на блакитній картці коричневими фішками позначте, що робить мама вдома, а зеленими – тато.
Д/гра « Обов’язки родини»
Всі ми дружно живемо, піклуємося один про одного. Ви теж повинні піклуватися про своїх близьких, допомагати їм у міру своїх сил. Розгляньте малюнки на зеленій картці і квадратними фішками познач ті обов’язки, які ти виконуєш вдома.
Д/г « Як ти допомагаєш вдома?»
По виразу обличчя людини ми можемо з’ясувати її настрій. А з яким настроєм допомагаєте вдома ви?
Уявіть ситуацію. Мама гукає вас: «Синочок прибери будь ласка посуд зі столу».
А що відповість Синочок ( « З радістю!»)
Донечко, склади будь ласка речі в шафу. (з радістю)
Дитина. Сів мій тато до стола.
Я вечерю подала.
Засміявсь татусь до мене:
АХ, хазяєчка мала!
Працьовита в нас сім’я, отака росту і я.
Недаремно каже мама:
Помічниця ж ти моя!
Дитина. Ми мужчини - тато й я.
І робота в нас своя:
Ремонтуємо замки, забиваємо гвіздки.
Тук, тук, тук молоток - і забили ми гвіздок.
Ми мужчини тато й я. І робота в нас своя:
Допоможем мамі ми, посуд змиємо самі.
От ми які з татом вдвох помічники!
Родина, діти, це ми, наші батьки, бабусі, дідусі., братики та сестрички. Візьміть у руки зображення ***ів родини і викладіть від лівої руки від найстаршого до найменшого ***а родини.
Д/г « Виклади родину за віком»
Назвіть найстарших за віком. (бабуся, дідусь)
Тепер назвіть молодших за них. (тато, мама)
А хто в родині найменші? (хлопчик, дівчинка)
Назвіть, будь ласка тих, хто є чоловічої статі. (дід, тато, хлопчик)
Хто у вашій родині має жіночу стать? (бабуся, мама, доня)
Хто ти для мами з татом? (синочок, донечка)
Хто ти для бабусі і дідуся? ( онук, онучка).
А тепер прошу вас вийти на килим . Праворуч від мене нехай стануть дівчатка, а ліворуч хлопчики.. Я вам загадаю останню загадку на сьогодні про найважливішу людину на Землі.
Ця людина - поки що дитина, але вона дуже добра і хороша дитина, завжди намагається допомогти іншим, дуже ст***нна в різних справах. Вона завжди радіє, коли може бути корисною і потрібною для мами, тата, мене і своїх друзів.
Як ви гадаєте, хто ця дитина? Назвіть ім’я цієї дитини. (діти називають себе)
Так. Ви найважливіші і прекрасні. Я вас дуже люблю. Ви – скарб України.
Пісня «Діти України».

ШАНОВНА ПАНІ! ВАШ ЛИСТ ПЕРЕДАНО У РЕДАКЦІЮ ЧАСОПИСУ "ПОЗАКЛАСНИЙ ЧАС" ДЛЯ РЕДАГУВАННЯ...З ПОВАГОЮ, ПАВЛО КАТУНІН
Олена
Середа, 11 лютого 2015
запитання
В жовтні-листопаді на вашому сайті я бачила розробку уроку Гарної С.Ю. "Е. Портер та її роман"Полліанна"(5 клас) та позакласний захід Туряниці В.Г. "Що таке "щасття?."Підкажіть будь ласка де знайти ці розробки.Дякую.

ШАНОВНА ПАНІ! НА ЖАЛЬ, МИ НЕ ЗБЕРІГАЄМО ЕЛЕКТРОНІ КОПІІ НАШИХ ВИДАНЬ...ЗВЕРНІТЬСЯ ДО ГОЛОВНОГО РЕДАКТОРА ГАЛИНИ ДАВИДОВОІ ПО ТЕЛЕФОНУ - 044 5029121 -МОЖЛИВО,ВОНА ВАМ ДОПОМОЖЕ...З ПОВАГОЮ,ПАВЛО КАТУНІН.
Діана
Понеділок, 09 лютого 2015
Публікація у вашому журналі
Доброго дня! Я б хотіла опублікувати свої матеріали у вашому журналі.Як це зробити?

Ніяких особливих вимог для авторів ми не висуваємо!Аби творчий доробок був цікавим, змістовним,потрібний Вашим колегам.Надсилайте на електрону адресу,чи поштою (є в кожному числі) і....З повагою, Павло Катунін.
Лидия
Середа, 04 лютого 2015
Урок
Скажіть будьласка, як прислати урок у початкових класах, щоб його надрукували?

Гарантировать Вам то, что Ваш урок будет напечатан, я, к сожалению, не могу. Это - дело редактора Софии Шевчук. А вот по поводу: куда отправить конспект Вашего урока, могу посоветовать три варианта: по обычной почте - адрес есть в каждом журнале, по электронной почте - osvita@ukr.net -, принести или передать кем- то в редакцию.С уважением, Павел Катунин.
Людмила
Вівторок, 03 лютого 2015
pfgbnfyyz
Добрий день! Скажіть будь-ласка чому не можна на Вашій сторінці проглянути нові конкурси та результати попередніх? Ці дані не відкриваються.

ДУЖЕ ЗДИВОВАН ВАШИМ ЗАПИТАННЯМ...ДЕКІЛЬКА ХВИЛИН ТОМУ Я САМЕ ПЕРЕГЛЯДАВ ЦЕ ВІКОНЦЕ НА САЙТІ І ВСЕ ЧУДОВО ВІДКРИЛОСЯ..ПОПРОБУЙТЕ, ПРОПОНУЮ, ІЩЕ РАЗ І ВИ В ЦЬОМУ ПЕРЕСІВДЧИТЕСЬ...З ПОВАГОЮ,ПАВЛО КАТУНІН.
Світлана Іванівна
Четвер, 29 січня 2015
тематика конкурсів на 2015 рік
Які конкури оголошено редакцією на 2015 рік? Чомусь зникла рубрика "Конкурси видавництва", де ця інформація була зазначена. Можливо слід започаткувати рубрику "Переможці часописів "ВДВ", "ПЧ", "ШБ", "РО". Мабуть, дізнавшись, що робота буде надрукована, я б особисто передплатила і папереову версію і електронну, щоб додати матеріали про публікацію до атестаційних. Раніше було заздалегідь відомо, які розробки і коли будуть надруковано, ПІП авторів...

НАПРИКІНЦІ ГРУДНЯ,ПОЧАТКУ СІЧНЯ РОКУ МИ ПІДВОДИЛИ ПІДСУМКИ РЕДАКЦІЙНИХ КОНКУРСІВ 2014 РОКУ.З РЕЗУЛЬТАТАМИ ВИ ПОЗНАЙОМИТИСЯ У ЛЮТНЕВИХ НОМЕРАХ НАШИХ ВИДАНЬ І В ПЕРШИХ ЧИСЛАХ ЛЮТОГО - НА САЙТІ.В ТИХ ЖЕ НОМЕРАХ І ТИХ ЖЕ ЧИСЛАХ МИ РОЗМІСТИМО ІНФОРМАЦІЮ ПРО НОВІ КОНКУРСИ ВИДАВНИЦТВА.СПОДІВАЄМОСЯ,ВОНИ ВАС ЗАЦІКАВЛЯТЬ...КРІМ ТОГО,НА ПЕРШІЙ СТОРІНЦІ САЙТУ ОПУБЛІКОВАНИ УМОВИ НАШОГО НОВОГО КОНКУРСУ "МІЙ РІДНИЙ КРАЙ",У ЯКОМУ ВИ ТАКОЖ МОЖЕТЕ ВЗЯТИ УЧАСТЬ...З ПОВАГОЮ,ПАВЛО КАТНІН
Гусак Людмила
Четвер, 29 січня 2015
запитання
Моя учениця, Дудник Надія стала лауреатом конкурсу: "Війна очима дітей"(результати були опубліковані у вересневому виданні: "Позакласний час").Чи буде якась винагорда, диплом? Вона надіслала всі дані в редакцію після оголошення результатів. Чекаю відповіді. З повагою Гусак Людмила

ВСІ ПЕРЕМОЖЦІ ТА ЛАУРЕАТИ НАШИХ КОНКУРСІВ ВІДЗНАЧАЮТЬСЯ РЕДАКЦІЄЮ...МАБУТЬ ТРАПИЛАСЯ ЯКАСЬ ПРИКРА ПОМИЛКА...ВИБАЧАЮСЬ...НЕГАЙНО ДАМ ДОРУЧЕННЯ РОЗІБРАТИСЯ І ПОВІДОМИТИ ВАМ ПРИЧИНИ ЗАТРИМКИ ВИНАГОРОДИ...ВИБАЧАЮСЯ ЗА ТИХ, ХТО ДОПУСТИВ ТАКУ НЕУВАЖНІСТЬ...З ПОВАГОЮ, ПАВЛО КАТУНІН.
Галина
Вівторок, 27 січня 2015
результати конкурсу
Шановна редакціє! Минолуго року часопис "Шкільна бібліотека" оголошував конкурси "Портфоліо бібліотеки", "Моє життя бібліотека". Дуже хотілось дізнатись: де і коли буде повідомлено про результати конкурсів та про переможців.

ШАНОВНА ПАНІ,ГАЛИНО! ПІДСУМКИ ЦЬОГО КОНКУРСУ ПІДВЕДЕНІ.З ЙОГО РЕЗУЛЬТАТАМИ ВИ ЗМОЖЕТЕ ОЗНАЙОМИТИСЯ У ЛЮТНЕВОМУ НОМЕРІ ЧАСОПИСУ...У ЦЬОМУ Ж НОМЕРІ, А ТАКОЖ, У БЕРЕЗНЕВОМУ І КВІТНЕВОМУ НОМЕРАХ ЖУРНАЛУ ДРУКУВАТИМУТЬСЯ КРАЩУ ТВОРЧІ ДОРОБКИ УЧАСНИКІВ КОНКУРСУ.З ПОВАГОЮ, ПАВЛО КАТУНІН.
ШАНОВНА ПАНІ МАРІЯ! ЦЕЙ КОНКУРС ПРОДОВЖЕНО НА 2015 РІК.ДУЖЕ МАЛО БІБЛІОТЕКАРІВ ПРИЙНЯЛО У НЬОМУ УЧАСТЬ...НАЙБІЛЬШ ЦІКАВІ МАТЕРІАЛИ МИ ДРУКУВАТИМЕМО НА СТОРІНКАХ НАШОГО ЧАСОПИСУ НА ГОНОРАРНІЙ ОСНОВІ.З ПОВАГОЮ, ПАВЛО КАТУНІН.